مرکز همایش های بین المللی امیرکبیر دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) در آذرماه 1389 به مناسب اولین سمپوزیوم بین المللی دندانپزشکی به همت والای جناب آقای دکتر عبداله جاسبی ریاست عالیه دانشگاه ،به گنجایش 880 نفر با چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد در فضایی کاملاً فرهنگی و آکادمیک افتتاح شد.
این سالن با در اختیار داشتن فضایی مناسب به منظور برگزاری سمینارها و کنگره های استانی و کشوری و با برخورداری از امکانات منحصر به فرد و منابع انسانی متخصص همراه با کادری مجرب و با سابقه در امور برگزاری کنگره ها و سمینارهای فرهنگی – هنری – اجتماعی به طور حتم از جمله مناسب ترین مکان ها در کلان شهر اصفهان می باشد.
برخورداری از سیستم امور اداری قوی به انضمام به روزترین تجهیزات کامپیوتری و سمعی و بصری زیر نظر حوزه ی معاونت پژوهشی دانشگاه وبا امکانات سالن اصلی به گنجایش 700 نفر و دو سالن جنبی 90 نفره و یک سالن نمایشگاهی به همراه دو سالن پذیرایی، آماده ی خدمت رسانی به تمامی گروه های برگزار کننده ی همایش های علمی و تخصصی در سطح استان و کشور می باشد.
سالن اصلی همایش به متراژ 900 متر و با ظرفیت 700 نفر در دو طبقه، قابلیت برگزاری همایش، کنسرت، جشنواره و کارگاه های آموزشی را به همراه پخش فیلم دارا می باشد.
- سالن دارای دو ورودی مجزا به شرح زیر می باشد:
1- ورودی اصلی سالن همایش در درب شرقی ساختمان اندیشه
ورودی غربی در طبقه ی دوم ساختمان اندیشه
الف) تجهیزات و امکانات داخل سالن
- تمامی نقاط سالن آکوستیک بوده و در نتیجه هنگام اجرای برنامه هیچ گونه تداخل صوتی صورت نمی گیرد.
- سالن دارای یک صحنه ی نمایش به متراژ 125 متر می باشد که توسط یک پرده به دو قسمت مجزا (تمرین و نمایش) تقسیم می شود.
- روی صحنه ی نمایش یک میز 7 نفره ی 3 تکه مخصوص هیأت رئیسه به همراه 2 عدد تریبون واقع شده است.
- صحنه ی نمایش مجهز به نور عمومی و اختصاصی می باشد.
- سالن دارای سیستم ضبط تصاویر (4 دوربین) در زوایای مختلف با قابلیت کنترل از اتاق فرمان می باشد.
- تمامی نقاط سالن مجهز به اینترنت بی سیم می باشد.
- صحنه مجهز به پرده ی اکران ثابت به ابعاد 8×9 با قابلیت پخش فیلم و تصاویر بر روی آن می باشد.
- قابلیت ارسال تصاویر و صوت از روی صحنه ی نمایش به اتاق فرمان به منظور ضبط و مونتاژ هم زمان
- قابلیت تماس بی سیم با عوامل اجرایی در اتاق فرمان به منظور هماهنگی لازم
ب) سیستم صوتی
با درنظر گرفتن کاربری سالن اصلی مرکز همایش برای اجرای سخنرانی، کنسرت ، نمایش فیلم و کارگاه های آموزشی با استفاده از تکنیک Line Array باندها به صورت معلق در قسمت های راست و چپ صحنه ی نمایش به سمت تماشاگران و مخاطبان قرار گرفته است و برای تولید حجم کافی صدا به هنگام اجرای موسیقی یا سخنرانی 2 عدد Subwoofer بر روی صحنه ی نمایش تعبیه شده است.
استفاده هم زمان از 15 میکروفون باسیم به همراه 3 میکروفون بی سیم و یک میکروفون یقه ا ی یکی دیگر از امتیازات سیستم صوتی سالن همایش می باشد.
ج) اتاق فرمان
- نمایش تصاویر توسط DVD Player و دوربین های مستقر در سالن بر روی پرده ی اکران
- ارتباط صوت و تصویر توسط سیستم ویدیو کنفرانس با دیگر نقاط
- کنترل بر روی سیستم ضبط تصاویر (4 دوربین)، داخل سالن
- ضبط هم زمان صدا و تصویر بر روی فیلم DV و DVD
- نمایش تصاویر ارسالی از Visualizer و سیستم کامپیوتری بر روی پرده ی اکران
- اجرای فایل های صوتی و تصویری با فرمت های DV، MP3، DVD، VCD از اتاق فرمان بر روی پرده ی اکران و سیستم صوت سالن همایش
- سیستم ترجمه ی هم زمان دارای 30 عدد گوشی سبک بی سیم با توانایی ترجمه ی دوزبان ( اتاق ترجمه)
- امکان ارتباط بی سیم به منظور بر قراری ارتباط با عوامل اجرایی بر روی صحنه ی نمایش یا داخل سالن